SemarakFM Radio Online Masjid

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime Web Proxy
Selamat Datang ke Laman Web M.Q.T.S JHEAINS: TWU: 1000-1/1/35 Jom belajar! Niat Ikhlas > Ilmu Al Quran & Sunnah > Beramal Update Page: Arkib Dakwah MP3 SemarakFM & Aktiviti Masjid

Facebook Fitnah & Bala Akhir Zaman - Dr Abdul Basit Abdul Rahman

Ketika Facebook telah marak ditengah masyarakat, dimana media ini banyak sekali digunakan untuk hal-hal yang sia-sia, termasuk dalam post status, jarang sekali ada status yang benar-benar penting seperti hal ilmu dan ibadah, tetapi yang lebih banyak dijumpai adalah post status yang sia-sia dan tiada gunanya, contohnya; gosip, sekadar bergurau, dsb, sungguh sangat memprihatinkan dikalangan para pemuda hampir setiap harinya menghabiskan waktunya hanya untuk bersenda gurau dan bermain-main di media ini.


Banyak dijumpai status yang menimbulkan datangnya komen-komen nakal. Adakah kita tergolong dlm meneruskan perjuangan Rasulullah SAW ini, jika hanya duduk manis didepan media syaitan yang seakan-akan menipu mereka dengan berbagai kecanggihannya yang ada.

Seperti inikah para generasi muda yang inginkan syurga….??

Sungguh waktu luang mereka telah banyak terbuang
sia-sia, waktu dimana seharusnya mereka boleh gunakan untuk berdakwah, memberikan inspirasi, dan menghasilkan berbagai karya untuk merubah peradaban dunia, tetapi apa yg kita lihat hanya untuk sesuatu perbuatan yang tiada nilainya…

Kemanakah jati diri mereka sebagai seorang
muslim sejati pejuang dan penegak Syariat Allah…??

Rasulullah SAW bersabda: “Dua kenikmatan yang kebanyakan orang terlupa darinya yaitu kesihatan dan waktu lapang”. (HR. Al Bukhori)
Ini adalah peringatan Rasulullah bagi siapa saja yang suka mensia-siakan waktu, kita nak jawab apa nanti jika maut telah datang menjemput, tapi kita dalam keadaan sedang melalaikan perintah Allah SWT,sibuk komen benda sia2,chating... Bagaimana wajah kita nanti diakhirat…..??
Sesungguhnya telah ada keterangan nyata bagi anda….

Allah SWT berfirman;
“Dan orang-orang yang membangkang kepada Tuhannya, memperoleh azab jahannam. Dan itulah seburuk-buruk
tempat kembali.”
(QS. Al Mulk:6)

“Apabila mereka dilemparkan kedalamnya mereka mendengar suara neraka yang mengerikan, sedang neraka
itu membara.”
(QS. Al Mulk:7)


“Hampir-hampir neraka itu terpecah-pecah lantaran marah, setiap kali dilemparkan kedalamnya sekumpulan(orang-orang yang membangkang), penjaga-penjaga(neraka itu) bertanya kepada mereka: “Apakah belum pernah datang kepada kalian (didunia) seorang pemberi peringatan…??”
(QS. Al Mulk:8)

“Mereka menjawab: “benar ada, sesungguhnya telah datang kepada kami seorang pemberi peringatan, tetapi kami mendustakan(nya), dan kami katakan: “Allah tidak menurunkan sesuatu pun, kamu tidak lain hanyalah didalam kesesatan yang besar.”
(QS. Al Mulk: 9)

“Dan mereka(orang-orang yang membangkang) berkata: “Sekiranya kami mendengarkan atau memikirkan(peringatan itu) niscaya kami tidaklah termasuk penghuni-penghuni neraka yang menyala-nyala.”
(QS. Al Mulk: 10)

“Mereka mengakui dosa mereka, maka kebinasaanlah bagi penghuni neraka yang menyala-nyala.”
(QS. Al Mulk: 11)

Semoga ini bisa menjadi peringatan kepada diri sendiri dan semua..Tegakkanlah Islam dalam diri nescaya islam akan tertegak di daerah kita.



SOURCE :
http://menggapaihusnulkhotimah.blogspot.com/2011/02/facebook-fitnah-bala-akhir-zaman-dr.html
Bayati
Bayati

Previous
Next Post »